Firavun’un Secret’ı.


Hz. Musa ile Firavun’un kıssasını bilirsiniz. Hz. Musa ile Firavun ertesi gün için sözleşirler. Birbirleri ile mücadele edeceklerdir, hünerlerini göstereceklerdir ve kim galip gelirse, onun sözü muteber sayılacaktır.

Derken ertesi gün gelir ve çatar ve Hz. Musa, Firavun karşısında yenilir. Hz. Musa bu işe şaşar kalır. Allah’ım der, ben Hak peygamber iken Firavun beni nasıl yener. Neyse Allah bir şekilde bu işin nasıl olduğunu Harun vasıtası ile Musa’ya gösterir. ( Kıssanın tam şeklini unuttum orjinalini bulunca düzeltirim. Burada tabi hikayenin anlatılışı önemli de benim ise anlatmak istediğim ana fikre bakalım.)

Hz. Musa, kendisinin hak yolda olduğundan emin namazını kılar ve yatar. Firavun ise o gece hiç uyumamıştır. Uyumamak için, Saçını, ince bir telle tavana asmış ve sabaha kadar Rabbine dua etmiştir. Bunun neticesi olarak da ettiği isteğin ve duanın karşılığını almış ve ertesi gün Hz. Musa’ya galip gelmiştir.

Hey akıl sahipleri bu kıssada hepimiz için ne büyük ibretler var. Hele bugünümüze dair. Bunlardan bir tanesini işte sizlerle paylaşıyorum. Secret kitabını ve bu olayı duymuşsunuzdur.

Nedir Secret ? Secret dua ile kainata isteklerimizi gönderme. Burada herhangi bir Tanrıdan bahsedilmiyor. Burada evren’e bir takım istekler gönderiliyor, belli bir ruh haline giriliyor, o duygu eşiğine ulaşılınca isteklerimiz kainatın bahçesinden bizlere sunuluyor.

Secret, kainatın Allah tarafından yaratılmış sebep sonuçlar kaidesi içerisindeki kurallılık ilkeleri gereğince işleyen bir sistem. Yani kainat Allah’ın kurduğu düzen içerisinde onun kanunları çerçevesinde işler. Bizler sadece modern bilimin gösterdiklerine değil gayba da inanırız. Kainatın kurallarını bilenlerle, kendilerine bahşedilenler işte bu kural ve kaideler içerisinde boyut atlayabilirler, zamanda ileri geri hareket edebilirler, istedikleri bir anda hiç beklemediklerini noktalardan gelebilir, yoktan varlık olur, var olan yok olur, kainat her noktası ile her an ışık hızından bağımsız olarak birbiri ile bağlantılıdır. Ancak ve ancak bu evren Allah’ın yarattığı kurallar içerisinde hareket eder, ve bu güçleri Allah’ın izni ile öğrenenler kullanabilir.

İşte Secret kainatın Allah tarafından bahşedilmiş bir özelliğini bizlere değişik bir çerçeve de sunuyor. Peki bunun Firavun’la ilgisi ne ?

İşte Firavun’da bu Secret’ın bilgisine bir şekilde ulaşmış idi. Bunu ya atalarından öğrenmiş veyahut kendi farkederek kullanıyor idi. Firavun’un Tanrılık iddiasının temelinde birisi, “bunun, ( yani sahip olduğu nimetlerin ) kendisine kendi ilmi sayesinde verilmiş olduğudur.” Bu cümle çok önemlidir. Yani Firavun, bir ilme sahipti. Bu ilimlerin temel noktası Secret ilmi idi. Yani istemekle, düşünmekle, hayalle, duygusal eşiği kontrolle nimet sahibi olma ilmi. Tabi bu Secret’ı büyü, telekinezi, telepati, hipnoz  gibi pekçok ilimle harmanlanmış olarak kullanıyor idi. Yani pür secret değil bunların çerçevesinden bir bütünle Mısır’a hükmediyordu.

Yukarıda Firavun’un “ilmi sayesinde kendisine verilmiş olmak.” cümlesi çok önemlidir. Yani burada Firavun birşeyler biliyor bunu uyguluyor ve bunlar kendisine veriliyor. Firavun, hiçbir noktada ben yapıyorum, ya da yaratıyorum dememektedir. Ürettiklerim sayesinde varım da demiyor, birilerine birşey dağıtıp bahşettiği için de Firavunluk iddia etmiyor. Firavun diyor ki bana bu nimetler veriliyor. 

İşte Secret’ta saklı olan tehlike budur. Siz isteyin Evren size istediğinizi bir şekilde Verir. Veren kim. Evren. Nasıl veriyor, siz ona inanırsanız. Firavun’a kim veriyor bu nimetleri. Firavun bunun Allah’tan geldiğini düşünmüyor. Firavun o zamanlar kainat bana veriyor da demiyor. Dayanağını bu bildiği ilme bağlıyor. Firavun, bu işin hikmetini Secret benzeri bir ilme bağlıyordu. (Oysa Veren’de aciz verilende. Yalnız Allah, verene vermeyi emreder, Alana almayı nasip eder, O dur Yaratan, odur Vareden, O dur yoktan var etmeyi bilen.)

Şimdi düşünelim. Biz secret’ı uygulamaya başladık. Bir süre sonra zenginleştik güçlendik. Belki aklımızdan secret’ta çıkacak. Öyle nimetlere boğulacağız ki, bu nasıl oldu kardeş hele anlat bakayım diyenlere, kendi ilmimin sayesinde oldu. Kendi bilgimle oldu deme gafletine düşebiliriz. Biz düşmesek çocuklarımıza öğrettiğimizi düşünelim onlar düşebilir.

Burada anlattıklarım Secret’a çamur atmak değil. Burada anlatmaya çalıştığım işin temelinde ve özünde Allah’ın yarattığı kainatın kurallarının olması vardır. Bu kainatı kullanmasını bilene her kapı açılır. Hz. Peygamber, Efendimiz Hz. Muhammet ( s.av.) diyorki:

“Eğer Allah’ı hakkı ile tanımış olsa idiniz, Dağları yerinden oynatırdınız.”

Bize düşen Hakkı Hak bilmek, Batılı batıl bilip uzaklaşmak. İşte kainatın kurallarını bilmek lazım. İstemek kainata verilen bir emirdir. İsteyince her dua kabul olur. Ancak bunun sizin istediğiniz şekilde gerçekleşmesi diye bir zorunluluk yoktur.

Kur’an Necm 24. ayette:

” Yoksa insan, her arzu ettiği şeye sahip mi olacaktır?”

diye uyarmaktadır. Her istediğimiz olmaz ancak herşeyin temeli istemektir. Allah’tan dua etmektir. Çünkü Allah, kulum dilesin vereyim diyor. Burada her istediğimiz şeyin bizim hayrımıza olmadığı, Allah’ın içlerinden bize uygun bulduklarını verdiği anlaşılmaktadır. Allah diyor ki:

“Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var.”
(Furkan suresi 77.Ayet).

Biz isterken Allah’tan isteyeceğiz. Eğer Secret yapacaksanız, Secret’a nasıl inanıyorsanız, nasıl Secret’ta dedikleri gibi olacağına kesin emin olun denildiği gibi biz de Allah’tan isteyeceğiz. Olacağından emin olacağız. Şüphemiz olmayacak. Böyle dua etseydik zaten dağları yerinden oynatırdık. Ama nerede kendimizi dahi, şu oturduğumuz masanın başından kaldırıp, işin başına geçiremiyoruz. Duamıza önce biz inanmıyoruz. Halbuki Duamız kesin kabul ediliyor. Yukarıda ki ayetin ifadesi açık. İlle sizin arzu ettiğiniz şekilde değil. Ya duanızla bu dünyada istediğimizi alıyoruz hemen, veyahut bir süre sonra vakti gelince daha iyi şartlarda veyahut bu dünyada değil öbür dünya da bin katı olarak alıyoruz.

Kıymetli bir sahabe ahir zaman ümmeti için yani bizim için şu meale yakın diyor ki:

” ( Bu dünya önem veren ümmetten insanlar) Onların dualarına ve ibadetlerine karşılık mükafatı bu dünya da verilir de ahirete birşey kalmaz.”

diyor.

İşte bu yazıyı yazmama ve Firavun’u ve Secret’ı düşünmeme yukarıdaki cümle sebep oldu. Günahkar bir müslüman olduğumu iddia ediyorum. Allah’ın affına inanıyorum. Gelgelelim, elimi açıyorum, dua ediyorum. Bazı bazı secret’ı da kullandım ne yalan söyleyeyim. Ve istediklerim bir şekilde bu dünya da oluyor. Çok şükrediyorum. Ama şu son yıllarımı düşününce, ettiğim duaların niteliğinin gittikçe dünyaya dönük olduğunu farkettim. Evet başım sıkışınca patlat bir dua. Peki kardeşim, ahirete ne istiyorum. Bugün, yarın belki yarından da yakın ölmeyecek miyim. Neyin duasını edip duruyorum. Herşey dünyalık herşey dünyalık için. Kurban olduğum Allah çoğunu veriyor. İnanın imkansız şeyler bile oluyor. Gelgelelim, şimdi ölsem ne var elimde. Neye dua ettim. Ahirette beni bağışla mı dedim. Yarabbi beni Cehennem azabından koru mu dedim. Mallar, makamlar için ettiğim duanın içtenliğinin yanında, ahirete dönük dualarım dil ucundan gelip geçmiş.

Bugün tövbe ediyorum. İnşallah bundan sonra daha düzgün bir insan olmayı Rabbimden huzurunuzda istiyorum. Ahirette de salihlerle beraber olmayı nasip et Rabbim. Günahkar kulunun günahlarını bağışla, üstünü ört. Affet, Affet, Affet. İki dünya saadeti ver, Kavuşma günü sevincimizi çoğalt. Amin. Bizi Firavun gibi bir ilim sahibi olunca büyüklenenlerden, yolunu şaşıranlardan etme. Dünya’da bizi zengin de kılsan, fakir de düşürsen, hepsinin senin Kudret’inin eseriyle olduğunu bizlere unutturma, kendinden gafil kılma.

Amin.

İlgili Fikir Notları:

https://yesileldiven.wordpress.com/2012/03/28/maddi-ve-ruh-ustune-dusunce-notlari/

Leave a Reply

