SEÇME RUBAİLER – Notlar


KİTAP NO:    215

İSMİ:             SEÇME RUBAİLER

YAZARIN ADI: MESNEVİ ÇEV: ABDÜLBAKİ GÖLPINARLI

TARİH, YER    : İSTANBUL 1968

OKUNDUĞU TARİH: 27.04.2003

YAYINEVİ: 2. BASKI

 

KONU:

            Rubai Türklerden gelmiş. Mani şeklinde. 4 mısra, 2 beyitle anlamlı oluyor.

                        XII. yy.’da Rubai var, Kıvam-i Razi.

Çoğu fikrini bu rubailerden çıkarıyorlar.

 

            Ezel sofrasının başında halk, kavga edip durur amma yediler, yerler; sofra hep yerinde; ne biter, ne tükenir. Doğa bir kuş konar, kalkar. Bir bak, dağda ne bir fazlalık olur, ne bir eksiklik!

            Gece yedek söyle dur: Gündüzümüze gece yoktur bizim. Aşk mezhebinde, aşkın mezhebi olmaz. Aşk, bir denizdir ki ne ucu var , ne kıyısı. Nicele denizde boğulurda “ Yarabbi” bile demezler.

            Duymaya kabiliyetin varsa duy: Ona ulaşmak, kendinden geçmektir. Burada susmak gerek, burası bakış alemidir. Buradakilerin söylemeleri, hep görmekten ibarettir.

            Bir şey istediysem ancak senden seni isterdim. Vuslat sofrasını aşkınla yaydım, bezedim dün gece bir rüya görmüştümi unuttum. Yalnız şunu biliyorum ki uyandım, kalktım ki sarhoşum.

            Zevk veren her şey, şu aşağılık halka delil olmasın diye nehyedilegelmiştir. Yoksa şarap çenk, güzel vesema, haslara helaldir, aşağılık kişilere haram.

            Hergün bir yere konup bir yerden göçmek, akarsu gibi bulanmaktan, donmaktan kurtulmak ne hoştur. Dün de geçti, düne ait söz de dün gibi gelip geçti. Bugün bir yeni söz söylemek gerek.

Leave a Reply

