Dil Öğrenimi İçin Alternatifler Varmış / Dil Öğrenimi 101 – Ders 3


Daha önceki yazılarımda ifade ettiğim öğrenim sistemine uygun bir yöntem olduğunu gördüm. Youtube’da birşeylere bakarken karşıma çıktı. Adamlar 50 yıldır bu yöntemi kullanıyormuş. Pimsleur diye bir adam var. Google’da da arattım bizim Türkler bunu keşfetmekte gecikmemiş tabi satışını yapıyorlar ancak anladığım kadarıyla ingilizce anlatım olan CD’leri pazarlıyorlar.

Neyse Pimsleur aynı benim gibi düşünüyor. Adamı tuttum. Dediğim gibi yabancılar görmüştüm ya yurtdışında. Her biri 2000- 2500 kelime ile bülbül gibi şakıyıp işlerini görürken, bizlerin ise onca ingilizce bilgisi ile kalakalmamızdan bahsediyordum. Meğer adamlar tekniğini de bulmuşlar. Pimsleur diyorki bir dili konuşmak için gramer’e, kelimelere yüklenmeye gerek yok. Eskiden okuma yazmamı vardı. Milletler nasıl başka dilleri öğreniyordu. Konuşarak. Çocuklar nasıl öğreniyor, konuşarak dinleyerek. Çocukların dinleyerek daha çabuk öğrenmeleri efsane. Aslında büyükler sadece dinleyerek daha iyi öğreniyor diyor. Dinleme ve doğru tekrar diyorlar. Kendi sitelerinde ve youtube’a koydukları örneklerde ise günlük yarım saatlik bir dinleme egzersiz öneriyorlar. Ben Almanca çalıştım. Baya faydası oldu.  Direk dinliyor tekrar ediyorsun.

Ich ferşten doutş , ih ferşten keine doutch. Zin zi amerikano, böyle böyle karşılıklı konuşmalardan kelimeleri hafızaya alıyorsun. Sözel olarak. Hatta kafanızı NLP’de söylendiği gibi sola çevirip yere indirin, ya da kendi dinleme modunuza geçirin.

Yani dili kulakla öğreniyoruz. İşitsel zekamızı kullanıyoruz. Belli günlerde de tekrar ediyoruz.

Bu seti görünce çok sevindim. Bunun üstüne bir de Rosetta Stone çalışması yaparsa bir insan dili konuşacak kadar öğrenir ve kendine güveni gelir gibi geldi. Yine tabi azim ve kararlılık şart. Zira günde yarım saatten fazla çalışmıyorsunuz ve 30 gün devam ediyorsunuz. Belirli günlerde de tekrar şart. Bu konuyu Öğrenmeyle ilgili okuduğum şimdi ismini anımsayamadığım güzel bir kitapta da görmüştüm. Bir konuyu 24 saat sonra, ardından 7 gün sonra 28 gün sonra tekrar edince kalıcı hale geliyordu. Tam günlerden emin değilim. Sürekli tekrardan ziyade nitelikli ve disiplinli tekrar yapılıyor.

Neyse bu yöntemden anladığım kadarıyla İngilizcesi olanlar istifade edebilir. Bu yöntemi kullanan Türkçe siteler var mı bilmiyorum. Muhtemelen vardır. Öğrenirsem yazarım. Yalnız Türk siteleri garip bir şekilde orjinal sitede 10 dolara satılan cd’leri 160 tl üstü fiyatla veriyor.  Arada bir fark var mı bilmiyorum.

Youtube’da örnek Almanca video için bakın. İngilizlere Almanca’yı öğretiyor:

http://www.youtube.com/watch?v=-zR05Zwlz9Y

Ayrıca Rusçası, Arapçası, İspanyolca ve İtalyancasıda var.

Orijinal site ise şu:

http://www.pimsleurapproach.com/

Şahsen ben çok beğendim. Aklıma yatarsa konuşacak kadar Almanca ve Arapça’yı öğrenmek istiyorum. Ayrıca Fransızca’sı varsa onu da geliştirmekte yararlı olur diye düşünüyorum. Şimdi anlıyorumda Fransız Kültür’de bize bu sisteme yakın eğitim vermişler. Zira orada da diyaloglar üstüne ve dinlemeyle gidiyordu.

Bir de bu sistem konuşma üzerine. Bence işin en önemli kısmı bu. Tabi bunla iş bitmez. Ondan sonra gramer başlar. Ancak bir dili kulakla öğrenip, çat pat birşeyler söyleyebildikten sonra öğrenmek daha kolay ve mantıklıdır kanaatimce. Bir kursa da gidecekseniz bu sistemlerden yararlanın diye düşünüyorum. Paylaşmak bizden, yine size neyin iyi olduğunu yine siz daha iyi bilirsiniz.

İlginizi Çekebilecek Konular:

Türkler Niye İngilizce Konuşamaz.- Dil Öğrenimi 101

Neden Dil Öğrenemiyoruz ? Dil Öğrenimi 101 – Ders 2

Leave a Reply

