YEDİNCİ GÜN


KİTAP NO: 0252
İSMİ:  YEDİNCİ GÜN
YAZARIN ADI: İHSAN OKTAY ANAR
TARİH, YER : 2012 İstanbul
OKUNDUĞU TARİH:  Eylül 2012
YAYINEVİ: İletişim Yayınları

KONU ve Değerlendirme:

Enterasan bir roman arayanlar için değişik ve farklı bir kitap. Bu yazarın okuduğum ilk kitabı. Kitabı genel olarak beğendim. Tadımlık leblebi gibi. Akıp gidiyor. Gerçi çok fazla yeni kelime var. Başlarda biraz anlaşılmaz zor gelebilir. Ancak bu tür kitaplarla çok karşılaştığım için beni pek zorlamadı. Ancak bu kelime kalabalığının içinde bile merak uyandırmayı başarıyor. Ustaca kurulmuş, enterasan cümleler var. Alaycı bir ifade kullanılıyor.

Kitabın konusunu yazarsam okuyuculara ihanet etmiş olurum.  Onun için üstü kapalı olarak şöyle anlatayım. İhsan Sait’in tarih içinde geçen hikayesini aktarıyor. Abdülhamit döneminde başlayan kitap enterasan olaylarla sizi sürüklüyor ve akıl almaz yerlere, dönemlere, zamanlara, mekanlara, rüyalara götürüyor.

Yukarıda belirttiğim gibi yazar bolca kelime kullanmış. İşin özü yazar işin kolayını ve şifresini bulmuş. Kitabın sonunda gerçi hased edenler için hatalar yaptım diyorsa da kendisini eleştirmeden edemeyeceğim. Gerçi bizimkisi eleştiri mi tesbit mi ona da siz karar verin. Yazar sürekli belli konularda kullanılan kelimeleri sıralıyor. Makinelerle, sanayi ile ilgili konularda bol bol fazla kullanılmayan yeni kelimeleri sıralamış. Bunları doğru yerlerde, dozunda, etkileyici cümlelerle ve merak uyandıran bir hikaye içinde sunup duruyor. Her paragrafta vurucu ve alaycı ifadelerle düşüncelerini açıklıyor.

Alaycı bir şekilde toplumla, dinle, toplumun din, devlet algısı ile dalga geçiyor. Dini kavramları bol bol kullanıyor, değişlerle oynuyor. Ancak bunları hoyratça ve kaba bir şekilde yapmıyor. İncelikle düşüncelerini yediriyor. Kimi yerde dalga mı geçiyor tespit mi yapıyor anlaşılmıyor. Herkes hoşuna gideni alıyor. Yani herkese bir hisse düşüyor.

Yazarın kitapta kullanılan kelimeler ve konular için çalışma yaptığı anlaşılıyor zira yazarın bu konuda geçmişte bir kariyere olması zor. Bu yüzden konular üzerinde iyi çalışıldığını düşünüyorum. Ancak bazı kelimelere öyle yerlerde kullanmış ki hatalara düşmemiş olması imkansız. Bazı kelimelere yersiz kullandığını düşünüyorum. Ancak hataları bulmak için uğraşmak lazım. Gerçi her kelime için tek tek bakmak lazım, bu da kendim adına yararlı olabilir ancak kim uğraşacak. Ben yazara güveniyorum🙂.

Kendisine saygılar sunuyor, başka kitaplarını bekliyorum. Diğer kitaplarını okumayı düşünüyorum. Bu kitabı tavsiye eder misiniz derseniz şöyle diyeyim; eğer sabırlıysanız, çokça kelimeler sizi boğmuyorsa, meraklıysanız bu kitap heyecan yaratan bir kitap. Yeni kelimeler öğrenebilirsiniz ve yeni bir bakış açısıyla ve yeni bir yazarla tanışabilirsiniz. Hoş vakit geçirmek için güzel bir kitap. Başka bir şey var mı, yok. Verdiğiniz para boşa gitmez diye düşünüyorum. Bir rüya bir masal paylaşmak isterseniz, eşe dosta tavsiye edecek kitap arıyorsanız, sizi kültürlü ve artist gösterebilecek bir kitap🙂 Hayırlısı.

Leave a Reply

