Nasıl Soyuluyoruz.


Trafik ceza borcum vardı. Cezayı arabanın camına yapıştırmışlar. Cezayı hak etmiştik, yanlış parktan dolayı 66 TL borcum oldu. Eyvallah dedik.

Erken ödendiğinde belli bir indirimi varmış bundan yararlanmak için hemen ödemek istedim. Gittik Ptt şubesine. Bu borç tebellüğ edilmedi sonra gel dediler. Bir kere gittim, bu sefer borç makbuzunu getir dediler. Daha sonra gittim, bu sefer burası tahsil etmiyor, borç görünmüyor gibi birşeyler söylediler.

Zaten çalışıyorum, üç sefer zor izin aldım. Ondan sonra da işlere daldık ve borç kaldı.

Geldik bugüne.

Bugün ne borcum var diye internete bir baktım. Ne güzel düzen arkadaş. Aradan altı ay geçmiş ve benim borcum faizi ile beraber 90’lı bir rakama ulaşmış.

Kardeşim siz yazmıyor musunuz PTT şubesinde ödenir diye. Gidiyorum, yok görünmüyor diyor, yok geçmiyor diyor.

Ardından bir de üstüne faiz oğlu faiz uyguluyorsunuz.

Ne ala memleket.

Cezayı vergi haline getiren ülkeye bak. Bunu gelir kapısı yapmış. Vatandaş erken ödemesin diye yok kayıt gelmiyor dümenini çevirin, şunu yapın bunu yapın.

Sonra da faizi geçirin. Hakkımı helal etmiyorum. Bu durumda sen üstüne düşeni yapmamışsın diyenlere de hakkımı helal etmiyorum. Saf koyunlar sizi. Üç sefer gittim. Daha ne yapayım. Cezanın üstünde yazan ne varsa onları uyguladım. İtiraz etmedim, hak ettim çünkü cezayı diye düşündüm, öyle düşünüyorum. Ama gel gelelim kazın ayağı ceza yazmak değil, para tahsilatı yapmak.

Ben hakkımı helal etmeyince ne oluyor sanki. Memleketimin askerinin sıktığı silah ateş almıyor. Uçakları düşüyor, metroları çöküyor. Yolları dökülüyor. Olan yine bana oluyor. Ama gerçek bu. Devlet vatandaşını soyarsa, hak hukuku para dümenine çevirirse olacak o.

Allah kitap deyip de para işinde helal haram işini hiç düşünmeyenler olursa olacak o. Hak hukuk üstüne bir düzen olmazsa bu olur. Gelirden vergi alınıyor anladık. Tüketimden vergi niye alıyorsun. Fakirden fukaradan. Zaten memurdan tahsil ediyorsun yine vergi alıyorsun. Bu burada değil her yerde. Yani her ortamda bir gelir elde edeyim aceleciliği ve düşüncesizliği. Bu parayı alıyorum ama hak ediyor muyum yok. Bu para tahsilatının bu olayla bir ilişkisi var mı bir mantığı var mı olayı yok. Ben bu işte vergi koydum var kardeşim. Paran olsa da ver olmasa da. Sen borcunu ödemek istiyorsun ama ödetmem diyor adam. Seni binbir türlü zorlarım, diyor. Niye. Çünkü sen ceza almışsın. Bir kere ağıma düştün. Artık yoluna kaz olan seni yolmazsam bana keriz derler mantığı var.

Vah bu ülkeye vah böyle sisteme. Ondan sonra niye Türkiye gelişmiyor. Senin paranı ben helal etmiyorum ki bir iş çıksın. Haram para. Ne alırsan al, ne yaparsan yap çarık çürük. Ben 30 tl’lik o yediğim faizin bir kuruşunu helal etmiyorum. Gerçi dönüp dolaşıp  hizmet olarak birisinin maaşı olarak karşıma çıkacak yine eksik hizmet olarak, zarar olarak bana ve  bize dönecek ama ne yapayım. Siz söyleyin. Her halükarda ben mi haksızım, ben mi suçluyum. Çık şu işin içinden hadi bakalım.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s