KAR


KİTAP NO:  93

İSMİ:             KAR

YAZARIN ADI: ORHAN PAMUK

TARİH, YER    :

OKUNDUĞU TARİH: 22.04.2002

YAYINEVİ:

 

KONU:

Ka var. Kar tanesi hayat hikayesi. Kars ta  geçiyor.

Orhan Pamuk’un konusu Kars’ta geçen ilginç bir kitabı.

Bu kitaptan benim anladıklarımla milletin anladıkları çok farklı. Bazen bu insanlar okuduğundan ne anlıyor diyesim geliyor. Daha doğrusu kimisi anlamak istediğini anlıyor. Yoksa çoğunun zeka olarak geri olduklarını düşünmüyorum.

Kitapta askere de eleştiri var, laiklere de, İslamcılara da. Ancak kitap çok yüzeysel. Olaylara nüfus edememiş bir bakış açısıyla yazılmış. Kitabı Orhan Pamuk ismi okutuyor. Zira kitaptan çok sıkıldım. Kurgu zayıf, yazar olayların özüne ve kendine vakıf değil.

Kitap ben de Türkiye’ye yeni gelen yabancı bir yazar gelmiş ve içinde başörtüsü, irtica, ordu, doğu ve intihar  konuları geçen bir roman yazmış gibi bir izlenim bıraktı.

Pamuk’un olaylar hakkında, bu işin sosyolojik gelişimi hakkında bilgisi 0 bile değil. Adeta uzaktan trene bakıp treni tarif eden bir gözlemci gibi.

Sadece toplumsal konulara eğiliyorum, şöyle yapıyorum böyle yapıyorum demek için yazıldığı belli. Entelektüel enerjisini boşa harcamış. Yazık olmuş. At çöpe gitsin demek isterdim. Ancak biz de aydının nasıl bir fil kulesinde yaşadığına güzel bir örnek olan bir kitap.

Leave a Reply

