SAADET YOLU CONQUEST OF HAPPINESS


KİTAP NO:  179

İSMİ:             SAADET YOLU CONQUEST OF HAPPINESS

YAZARIN ADI: BERTRAND RUSSELL

TARİH, YER    : 1963

OKUNDUĞU TARİH: 23/06/2004

YAYINEVİ: VARLIK YAYINLARI

 

KONU:

 

Bernard Russell’in mutluluk üzerine düşüncelerini işlediği bir kitap. Kitap çok derin analizlere girişmiyor. Doğrudan doğruya çözümler sunmuyor. Basit bir dille mutsuzluğa neden olan sebepleri inceliyor.

 

Kişinin mutsuzluğunun kaynağını kendini çok önemsemesinden kaynaklandığını ifade ediyor. Doğayla, çevreyle ilişki kurmak gerektiğini ifade ediyor.

 

Mutsuzluğa kesin bir çözüm bulacağım diyorsanız, kitabın size bir katkısı olmaz. Ancak mutluluk üzerine yazılmış Batılı bir metin arıyorsanız fena değil. Çok bir beklentiye girmeden okuyabilirsiniz.

 

Zaten mutluluğun formülü çok açık. Bir Sen, Bir Ben, Bir de Bebek. J

 

Gerçekten de  mutluluğun formülü bu medeniyetçe basitçe ifade edilir: “Sizden aşağı olanların haline bakıp şükretmek, Sizden kötü durumda olanları görüp onlara dua etmek” olarak özetlenebilir. Sürekli gözü yukarılarda olan modern insan sahip olduklarıyla değil, hedeflediği ama henüz ulaşamadığı şeylerin peşinde, üzüntü, keder, hırs ve çaba içinde zamanını sarfeder, adeta harcar. Sonra neden mutsuzum diye çare arar. Zaten yaşam tarzın elinde olmayanlar için hırslanma üzerine kurulmuş. Ya mutsuzluğunu kanıksayacaksın, hedefini iyi belirleyeceksin, ulaşınca başka hedef peşinde koşmayacaksınz, ya da hayat tarzını değiştireceksin. Ancak modern hayat hırslanmayı, saldırmayı sizin hayat amacınız yapmıştır. Bu yüzden suçlu aramayın, sebep aramayın. Nasıl yaşadığınıza ve dünyaya nasıl baktığınıza iyice bakın.

 

Fakir olan toplumların en mutlu toplumlar olduğu gözleniyor. Zira zaten hırslanacak, kendisini kıyas edip bir ortam içinde yaşamıyorlar. Yani diğerlerini kıskanıp, hırs yapıp mutsuz olmuyorlar. Kıskançlık ve hırs insanı cennette bile mutsuz eder. İnsanoğlu Cennette Sonsuz kalacağım diye hırsa kapılıp elmayı yemiş ve kovulmuştur. Sonsuzluk içindeki hırs bile insanı mutsuzluğa sürükler. İnsan cennetin bile güzelliğini göremez adeta kör olur. Bu yazıyı okuyanların çoğunun hayatı emin olun çok çok çok güzel ancak gözler kör kulaklar sağır. Hadi lan diyenler de olabilir. Üzülme, cennetten kovulurken bir bahanemiz yoktu, her şey vardı ama yine bir kıtlık duygusuyla yasak olanlara saldırdık. Sen ki dünya gibi kıt bir ortamda elbette kendini haklı görebileceğin bahaneler bulabilirsin. Bu senin yeteneğin ve yapın, mutsuzluk ve hırs yapınsa bu senin de suçun değil. Ne yapalım, bu sensin.🙂

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s