Hayatın Anlamını Buldum Galiba Sanırsam Ama…


Bir sonbahar mevsimi, insanlar düşündükleri her anın yarından bugüne geçen tel bir şerit olduğunu anlar. Ve ne hikmetse beş dakika geçmeden bu anlaşım, bir unutmaya döner.

Heyhat unutmak kronik bir hastalık. Gel gelelim çaresi var mı yok mu bakmalı.

Benim hiç birşeyi unutmayan arkadaşlarım var. Hiçbirşeyi ama hiçbirşeyi unutmuyor. Eski insanlarda böyleymiş hiçbirşeyi unutmazmışta, herşeyi bilmezmiş. Biz ise herşeyi bildiğimiz çağda hiçbirşeyi hatırlamıyoruz.Oysa hiçbirşeyi hatırlayıp herşeyi unuttuğumuz günlere hasret değil miyiz. Sizi bilmem ama ben böyleyim.

İçki içmek vakit vakit unutturuyor ama herşeyi değil, ancak hiçbirşeyi hatırlatmıyor. İnternet bağımlılığı da böyle o da herşeyi unuttur muyor, çoğunu unutturuyor, ancak hiçbirşeyin bir kısmını hatırlatıyor ama hiçbirşeyi  tam hatırlatmıyor. İçkiden bir gıdım iyi. Uyuşturucu hiçbirşeyi hatırlatmıyor ama herşeyi unutturuyor, kendini bile ancak yine istediğimiz sonucu vermiyor.

İşte biz insanoğluna öyle bir anlam gerek ki:

 Hiçbirşeyi Hatırlatacak ve Herşeyi Unutturacak.

– Hayatın anlamı bu cümledir.

– Peki Cevap Ne ?

– Hiçbirşeyi hatırlamıyorum ki, herşeyi de unutmadım ki bileyim.

– Tamam da cevap ne demogoji yapma.

– Cevabı inan bilmiyorum.

Cevabı bilen hayatın anlamını bilir ama cevabı bilen herşeyi unutmuş olmaz ki o zaman bu cevap değildir.

– Öyleyse ne ?

– Cevabı bilen bize cevabı söyleyemez, güzel Kardeş, cevabı bilen cevabı hatırlayamaz, cevabı bilen susar, çünkü O hiçbirşeyi hatırlamıştır amma velhasıl herşeyi zaten unutmuştur.

Unuttuğunu nasıl anlatsın.

– Yani cevap.

– Elinin körü…

– Hımm anladım galiba…

Leave a Reply

